tisdag 3 juli 2012

Vecka 39

Idag går jag in i vecka 39. Det är 13 dagar kvar tills han beräknas komma. Han är välkommen nu. Vi längtar ihjäl oss allihopa!!
Sover väldigt dåligt nu. De säger att det är en sorts förberedelse på den lilla sömn som komma skall. Kanske det är så. Somnar oerhört sent, vaknar måååånga gånger per natt och vaknar tidigt. Försöker få dagarna att gå och det har inte varit några problem. Finns mycket att göra när man är ledig :-) 
 I fredags var vi i stan, bland annat på babyproffsen. Där finns så mkt jag VILL HA :-) På kvällen blev det plankstek!
 Testade ett alkoholfritt sommarvin och det var riktigt smaskigt!
 På lördagen var det dags att åka till Gräddhyllan och fira bästa Emma som fyllde 25 år. Usch hon börjar bli gammal nu alltså, på väg mot våra 30 :-) hehehe
 Hon hade gjort en mycket smaskig paj! Mums fillibabba!!!
 Milo hjälpt såklart sin mamma med att öppna presenter. Han är hjälpsam den grabben.
 Vi åt ute på altanen, det var ju kanonväder!!
 Sen skulle 25 åringen ut och svänga sina lurviga och grabbsen ville fiska så då var jag barnvakt till Milobus. Han sprang omkring i trädgården och retade hundarna genom att ta deras boll.
 Sen "hjälpte" han dem med maten genom att lägga ut den på golvet åt dem. Försökte även gömma deras boll bland maten :-)
 Sen blev det pyjamas på och då kom Milo på att han skull pussa och krama Nellie godnatt. Gosa gosa <3
 Gladfis är han nästan alltid!!
 Sen myste vi ner oss med lite frukt.
 Mosters lilla hjärtegull <3 Men mosters lilla hjärtegull hade inga planer på att sova minsann och det var en varm kväll så jag la honom för att sova i vagnen i stället. Det gick inte alls! Jag traskade runt med honom men han vrålade BAAA helt plötsligt, skrattade och ramsade "Bocca bocca bocca". Moster tänkte "Ha tålamod" Men efter att ha gått i en timme har en höggravid ganska ont i fötterna så jag gav upp!
 Så en ÖVERTRÖTT Milo fick komma upp igen och då sprang han omkring i trädgården med hundarnas boll och skrattade så han trillade omkull. Vid ett tillfälle skrattade han så dant att han trillade in i en liten buske. "Men Milo då" sa jag och han skrattade så han kiknade och ja, jag med! Trots att moster sen var ganska trött så är han helt underbar. Man får vara tacksam för att han är glad mest hela tiden <3 BUSUNGE <3
Projekt måla garaget har nu startat och vi håller på att skrapa för fullt.

Som sagt dagarna rullar på. Nu kommer mamma snart för vi ska hem till Emma och Milobus på fika!

2 kommentarer:

  1. hahaha jag garvar ihjäl mig när du skriver om milo! :-D tokunge. och du ska ha STORT TACK! :-)

    SvaraRadera
  2. Å va gött med plankstek :O) / Jenny

    SvaraRadera